Hoeveel kippen leggen het loodje?

Hoeveel kippen eet De mens gemiddeld in zijn leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippen leggen eieren, geen loodjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben eieren net als rookworsten dan geen loodjes?

Het beste antwoord

In 2008 bestond een kwart van de totale vleesconsumptie van de Nederlander uit kippenvlees. Dit komt overeen met 21 kg. De gemiddelde leeftijd bij overlijden was in 2008 voor mannen 73,6 en voor vrouwen 79,3. Als ik daar een rekensom van maak kom ik op een gemiddelde van 1605 kilo (naar beneden afgerond). Een gemiddelde kip weegt anderhalve kilo. Dan komt dat uit op 1070 kippen die een mens gemiddeld in zijn leven eet.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aannames: Mensen worden 60 jaar oud.
Tweede aanname: een kip weegt een kilo.
Derde aanname: Het gemiddelde van de bijgevoegde website is 30 kilo per jaar.
Dan kom ik op 1.800 kippen per mens. Ruw geschat dan...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn daar de poten bijgeteld? Denk het haast wel,heb nog geen kipjes op krukken gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, veel.. dan wordt ik vanaf nu echt vegeterier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poultry is ook eenden duiven kalkoenenen fazant, antwoordman!
Hoe dan ook: Teveel

Het zijn natuurlijk niet alleen de vleeskippen, maar ook de legkippen die als kipnuggets op je bord verschijnen als ze uitgelegd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen één! Kippen leggen eieren, geen loodjes.