Waarom lijkt het milieu niet meer belangrijk als het om het WK gaat?

We moeten allemaal aan de spaarlamp, zuinige auto's rijden en je bent een ramp voor het milieu als je je tv op standby laat staan.

Maar als ik zie hoeveel plastic troep in de vorm van toeters, hoeden, slingers, tribunes en supermarkt merchandise er de komende weken gekocht worden, lijkt het milieu ineens niet meer belangrijk. En al die rommel ligt over 3 maanden op de vuilnisbelt.

Moet ik niet zeuren en hoort dat er nou eenmaal bij, of mag het wel ietsje minder met die oranje rommel?

13 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag, eentje waar echt elke individu eens over zou mogen nadenken.
Dan nog niet gesproken over hoeveel olie er gebruikt is om die producten te maken en hoe die dan uiteindelijk nietig wordt als alles voorbij is.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag best zeuren, je hebt gewoon gelijk +1

Het beste antwoord

De tijdelijke vlucht uit de dagelijkse sleur en de uitbuiting door de commercie waar we en masse intrappen toont aan hoe slecht we met prioriteiten omgaan.
We gaan van de ene manie en tijdelijke gekte naar de volgende afleiding van de dagelijkse sleur.
We kopen veel gebakken lucht voor tijdelijke euforie.
Is dat verstandig? neen. is het menselijk: helaas wel.
In het gunstigste geval krijgt Afrika zelf eens wat meer positieve aandacht.
We brengen er nu voetbalslaven heen in plaats van -wat we vroeger deden- er slaven weg te halen,
Ik hoop dat de Afrikaanse bevolking er flink wat aan overhoudt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het milieu is minder belangrijk dan voetbal, bij de meerderheid van de wereldbevolking. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de commercie zo handig op 'gevoelens' inspeelt. WK en oranje zijn KASSA.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het draait allemaal weer om geld.Geld,geld en nog eens geld.
Miljoenen inderdaad voor dat voetbal spelletje en daarna is de gekte weer over.
Gevolg:De afvalberg breid uit,en wij kunnen dat gaan betalen.
Oftewel............geld,geld.............

Toegevoegd na 2 minuten:
Maarja,aan de andere kant,wat dacht je van Formule 1?Een hoop benzine voor een paar rondjes.TourdeFRance,daar rijden ook hele colonnes met auto's erachter aan.
Dusja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het milieu wordt slechter of we nu voetballen of niet. Als je wel voetbalt, dan is het verdriet om het milieu een beetje minder erg. De Romeinen hadden dat goed begrepen: brood en spelen, daar draait het om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi antwoord
Omdat men de commerciële belangen van het WK groter vinden dan het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allemaal pure commersie.
En onze economie draait er wel bij.
Er komt geld binnen,en daar draait het om.
En je doet er aan mee,of je doet er niet aan mee.
Ik vindt het geldverspilling.
Het voordeel is wel weer dat iedereen eensgezind achter het elftal staat.
Bijna een heel land ,met dezelfde gedachte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
massahysterie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar betalen we allemaal aan mee,daarom zijn die dingen zo duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk maar zo je hebt het mensen temaken dat zegt
al genoeg