Waarom zijn die levensgrote olifanten zo bang voor muizen?

hier is het bewijs

http://www.youtube.com/watch?v=wXiMs65ZAeU

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig filmpje, allen jammer dat er niet te zien is waar de olifant nou echt van terugdeinst. We zien zijn voeten, maar niet de complete situatie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals levensgrote mensen bang kunnen zijn voor een klein spinnetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide leuke reacties thanks

Het beste antwoord

Nee, olifanten zijn zeer zeker niet bang voor muizen. Er zijn inderdaad wel filmpjes, waaronder die van Mythbusters waar ze terug lijken te schrikken van muizen, maar dat is zeker niet wetenschappelijk verantwoord getest.
In verblijven van olifanten, in bijvoorbeeld het circus of de dierentuin komen ook muizen voor als ongedierte, het zou niet best zijn als alle olifanten zo reageerden als gesuggereerd wordt in de verschillende filmpjes, dat zou in een afgesloten omgeving de levens van mensen (verzorgers) en olifanten kosten.
Het meest waarschijnlijke is toch wel dat Dumbo van Disney dit fabeltje in de wereld heeft gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een bekend broodje aap verhaal.
Ik heb stage gelopen in een Nederlandse Dierentuin, waarbij ik ook regelmatig in de olifantenverblijven te vinden was. Daar liepen muizen rond en ik heb geen enkele olifant ooit op zo'n muis zien reageren. Totale onverschilligheid is een beter woord dan bang zijn voor.