Heeft het het onderschrift "Please consider the environment before printing this e-mail" werkelijk een positieve invloed op het milieu?

Dit is een onderschrift voorafgegaan door een logootje. Het onderschrift is in het groen.

Hoeveel mensen zouden door dit onderschrift niet een mail gaan printen die ze normaal wel zouden printen?

En de mensen die het wel printen gebruiken dus meer inkt/toner voor het groen logo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
4.8K

Antwoorden (6)

dan zou je een enquête moeten opstellen, het zal denk ik wel een aantal mensen overtuigen om niet te gaan printen, en dat weegt denk ik meer dan het beetje groene inkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen het zou doen wel, het scheelt namelijk:
1) papier
2) inkt
3) energie
4) recycling proces
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het zeker wel een invloed heeft op het milieu.

Waar heb je het voor nodig? uitprinten/doormailen/opslaan op de pc.

Hoeveel blaadjes telt het bestand? enkelzijdig/dubbelzijdig.

Ik denk dat veel mensen heel snel al iets uitprinten wat vroeg of laat toch de prullenbak ingaat. Dus als je iemand er bewust van maakt dat niet printen milieuvriendelijker is, zal hij/zij dit ook niet snel gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit specifieke logo an sich zal mij er niet van weerhouden om iets uit te printen. Als ik iets echt moet/wil uitprinten, dan doe ik dat.

Daarentegen is het natuurlijk wel goed om mensen bewust te maken van het feit dat niet elke e-mail hoeft te worden uitgeprint. Al was het alleen maar omdat zakelijke mail tegenwoordig voor 90% uit handtekeningen en disclaimers bestaat. Maar voor die bewustwording is denk ik iets meer nodig dan een simpel logootje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Sterker nog, vaak blijkt door dit soort mededelingen dat de mail net niet meer op een pagina past, dus verspil je een extra vel als je het toch besluit uit te printen.

Ik zie die berichtjes vooral als een stukje "kijk-ons-nou-toch-eens-milieubewust-zijn".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een reminder maar de diegene die de mail krijgt (of stuurt) zal toch zelf de beslissing nemen of deze mail belangrijk genoeg is om uit te printen.

Of hier werkelijk minder uitgeprint wordt zal aan de hand van een onderzoek moeten blijken.