Waar kan ik vinden waar inzamelpunten zijn voor gloeilampen en batterijen in mijn stad?

Ik weet dat ze af en toe in bepaalde winkels te vinden zijn, van die inzamelbakken, maar om nu de batterijen en lampen mee te slepen tot ik zo 1 tegenkom is ook niet handig.
Is ergens een lijst waar zulke inzamelbakken zijn of waar verder een inzamelpunt is voor zoiets?
Ik heb geen klein chemisch afval bak bij mij thuis.

9 jaar geleden
in: Milieu
1.4K
Reddie
9 jaar geleden
Bij mij in de buurt heeft elke supermarkt een inzamelbak.
En verder elke winkel die batterijen verkoopt.
Ritsuka
9 jaar geleden
bij de supermarkt waar ik meestal heen ga staat er geen.
in wat voor winkels verkopen ze allemaal batterijen? want die haal ik vaak bij supermarkt of drogist, en daar staan ze dus niet.
Reddie
9 jaar geleden
Ook bij Blokker, Fotozaak, ...
Als die geen inzamelbak hebben zijn ze nogal in gebreke.
Ik zou ze aanbieden in de winkel waar je de battarijen koopt.
(Zoeken jullie het even zelf uit !!! ).
Ritsuka
9 jaar geleden
misschien moet ik nog eens beter gaan kijken bij die winkels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je in de stad woont, hebben ze ongetwijfeld bij de gemeentewerf van die bakken staan.
Alleen als het dan net zo'n debiele constructie is als in Enschede - waar je alleen met een pasje EN alleen met de auto (!) je oude spullen mag weggooien (dus niet met de fiets ofzo), dan moet je wat anders zoeken.
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, het zit wel helemaal achter op een industrie terrein. geen idee of je met de fiets heen mag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij mij in de buurt heeft de Jumbo een batterijenbak en een bak voor kleine electrische apparaten

Het beste antwoord

Voor de batterijen : http://locator.stibat.nl/
Voor de lampen zie afbeelding
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord, hier mag je je led- en spaarlampen inleveren, je gloeilampen mogen gewoon bij het restafval.
http://www.wecycle.nl/nederlands/consumenten/inleveren/