Wetgeving voor een jager is die er en wat mag hij doen en wat niet?

Waar vind ik een duidelijk document op het www over wat jagers wel mogen en wat niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (1)

De belangrijkste zaken staan in de Flora- en Faunawet (art 46-53) en in het Jachtbesluit. Zie de links.

Als je meer wilt weten (aktes, schadebestrijding, verzekeringen) lees dan uit de Wet iets meer: art 33 t/m 80.

Het is wetgeving maar toch best wel leesbaar.

Toegevoegd na 2 uur:
Op de site van de Nederlandse organisatie voor jacht en groenbeheer vind je nog wat informatie over provinciale regels en ganzen/exoten. Dit zijn regelingen die dus regionaal verschillen en ook in de tijd kunnen verschillen, afhankelijk van de hoeveelheid exemplaren die er zijn.