Als je het over de oudste boom hebt in de vorm van doorlevend DNAdan zou een kloon ook gelden:

Pando (or The Trembling Giant) is ene kolonie van Aspen bomen in de VS die allemaal aan elkaar verbonden zijn door gelijk DNA & een ondergrondsdoorgevlochten wortelsysteem. Effectief is het een organisme,6,000 ton zwaar en een geschatte leeftijd van 80.000 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een spar van 9550 jaar oud staat in Zweden. Dat schijnt de oudste boom te zijn.

De boom die hiervoor als oudste was beschouwd was maar 4000-5000 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow!
Bericht uit 2008 dus...., hij kan al omgehakt zijn!

De oudste nog levende boom is een 9550-jarige Spar. De naaldboom staat in het Centraal-Zweedse district Dalarna, maakte de Universiteit van Umea woensdag bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou wel de boomtunnel kunnen zijn.
In Sequoia National Park, California
hihi