Waarom worden eierdozen niet her gebruikt anders dan via oud papier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
2.3K

Het beste antwoord

Als je in de biowinkel eieren koopt betaal je minder als je je eigen eierdozen meebrengt. In peuter- en kleuterklassen zijn de leerkrachten blij met eierdozen voor knutsel- en schilderlessen. Dus hergebruik vindt wel plaats, zij het op beperkte schaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat gebeurt nog wel, maar niet op de grote schaal als zou moeten.
er zijn nog boeren die eieren verkopen, waar je blij verwelkomt wordt met je gebruikte eierdozen.
ook de aardappelboer, die eveneens eieren verkoopt is blij als je met je eigen eierdoos binnen komt en dat geldt ook voor de poelier die graag zijn eierdozen terugziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
En elke natuurwinkel is er blij mee...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is dat ; heel wat winkels - en vaak ook de eierboer op de markt - hergebruiken eierdozen.
rose
11 jaar geleden
Precies! Selamat Pagi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weer iets geleerd: selamat pagi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scholen zijn er ook blij mee. Maken ze leuke dingen van. Of ze gebruiken ze als verfbakjes...
Al zou er een inzamelpunt zijn dan zijn de meeste mensen toch te lui om ze weg te brengen en ze bij het oud papier gooien. En bij het oudpapier wordt het ook hergebruikt, dus ik zie eigenlijk het nut er ook niet van in, zo ook niet de gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans op besmetting dor het hergebruik van deze rekken is groot.

Niet alleen de salmonella maar ook de vogelpest (vogelgriep) kan dan op een zeer eenvoudige wijze snel verspreid worden.