Kunnen mars-wikkels bij het plastic-afval?

Mij is niet altijd duidelijk of iets onder plastic valt of niet. De wikkel om een mars lijkt plastic, maar zou ook papier met een waslaagje kunnen zijn. Ik kan dat niet goed zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
10.8K

Het beste antwoord

Een mars-wikkel valt niet in de categorie snoeppapier en is volledig van (gekleurd)plastic en mag dus in het plastic afval. De snoeppapiertjes die amadea bedoelt zitten vaak om kleinere snoepjes en voelen (vandaar de naam) ook echt aan als papier met een laagje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, ze moeten bij het restafval. Want het is papier met een waslaagje. Geen plastic, en ook niet meer geschikt om er kringlooppapier van te maken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar volgens mij zijn er verschillende soorten snoeppapiertjes die uit verschillende materialen bestaan. Volgens mij is de betreffende link te rechtlijnig.