Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Wat wij wildroosters noemen, noemen ze in de engels sprekende landen ( Australië, Nieuw Zeeland, de Verenigde Staten, en Groot Brittannië) 'cattle grids'.

Overal, waar vee of schapen vrij rondlopen, maar binnen een bepaalde natuurlijke grens blijven (bijv beken of rivieren), en een weg wordt aangelegd, kan er op de grens van het vrijloopgebied dus een cattle grid worden aangelegd.

Het eerste patent werd aangevraagd in 1915 in Nevada, maar ik vermoed, dat cattle grids meegenomen zijn door de eerste emigranten uit Schotland of Ierland, en dat het idee al veel ouder is.

Wanneer het bij ons in de bossen toegepast werd, weet ik niet, maar het is een oude, beproefde methode om dieren niet via een nieuw aangelegde weg uit een bepaald gebied te laten ontsnappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adriana
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord ,waar het voor dient dat wist ik wel maar de verdere informatie was fijn om te lezen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding