Is het aanvoelen van regen een instinct?

Gisteren stond ik met veel mensen gewoon buiten. Ineens zij iedereen tegelijk het ga zo regenen. en wat bleek: 2 min. later barstte het los. Is dit een instinct of gewoon toeval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk het...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voelen dat aan hun gewrichten? daar heb ik nog nooit van gehoord!

Antwoorden (4)

De kans is groot dat als er donkere wolken boven in de lucht hangen het kort daarna gaat regenen. Heeft niets met instinct te maken, pure logica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlak voor het begint met regenen kan je dat vaak zien aan de lucht. Soms is het ineens heel donker of juist heel helder. Ik denk dat dat het geen is dat jullie (misschien onbewust) allemaal zagen. En daarom dat allemaal tegelijk zeiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je omgeving verandert voordat het gaat regenen, het wordt snel donkerder, het gaat harder waaien (hoeft niet altijd). Soms is het zelfs zo dat je de regen al kan ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, vooral kun je de regen al ruiken, nog voor er wolken of andere tekenen zijn. +1
Dat komt door luchtelektriciteit. Beesten voelen dat ook en gaan dan met hun achterste tegen muren schuren om er de vrije electronen mee uit te halen: dit geeft een hoofdpijneffekt maar ook medicatie en spijsvertering staan opeens stil, immers de formule is nog wel:
pH= (-log) H+ waarin H+ het aaantal ionen in oplossing is.
Ik dacht dat op Zaplog er een file in hun achief over was, probeer bij hun in Zoeken en geef hier: elektri
op mogenlijk vind je daar iets hoe het zat?