Waar stort men haard/bbq afval?

Dus echt puur as en verkoold hout.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
2.1K
Amadea
12 jaar geleden
Kijk eens bij http://www.goeievraag.nl/vraag/as-vruchtbaarheid-aarde-grond.69535 en http://www.goeievraag.nl/vraag/klopt-as-kolen-barbecue-grond.179296

Het beste antwoord

Mik het in de tuin en meng het met de aarde! Is goede mest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon in de groenbak lijkt mij, het is toch gewoon verbrand hout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet bij het restafval.
Het mag officieel niet bij de compostbak of in de groene container.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig ook de gedachtengang daarachter? Zitten er schadelijke stoffen in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer snoeiafval cq brandhout opgestookt en de milieupolitie kwam kijken en zeiden me dat ik de as wat overbleef in zakken moest doen en afvoeren naar de milieustraat.
Ik mocht het ook in de restbak doen maar ik had ruim 20m2 opgestookt dus dat paste niet.
Waarom dat moest ben ik vergeten te vragen maar waarschijnlijk verteerd as niet.
Ik vond het ook raar want na een bosbrand laten ze het ook liggen.
Amadea
12 jaar geleden
Het mag beperkt bij het compost. Zie http://www.afvalscheidingswijzer.nl/ask?actor=afvalscheidingswijzer&role=zoekresult&zoektekst=Asresten%20(open%20haard,%20barbecue,%20vuurkorf)&zoekresult=Asresten%20(open%20haard,%20barbecue,%20vuurkorf)