Waarom printen supermarkten altijd een bonnetje af met je boodschappen, ook als hem niet nodig hebt, waarna hij weg wordt gegooid?

Het is papier-verspilling. Bij een geldautomaat word ik ook altijd voor de keuze gezet of ik wel of niet een bonnetje geprint wil hebben.

Waarom printen ze niet niet achteraf uit op verzoek? Met wat hedendaagse techniek is dat in 5 seconden gebeurd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mrt een bon kan je controleren of er geen fout is gemaakt. Ook weet je later wat je waar hebt uitgegeven. En tenslotte kan je met die bonnen, als je gepind hebt, ook nog eens nagaan of de bedragen die de bank van je rekening afschrijft wel terecht zijn.

Bij de AH is het tegenwoordig beleid dat er inderdaad eerst gevraagd wordt of iemand een bonnetje wil voor het wordt uitgeprint. Om dezelfde reden als jij noemt. Dat gaat vaak nog niet goed. Je merkt vooral bij de cassieres die er al langer werken dat ze automatisch een bonnetje uitdraaien. De nieuwere cassieres vragen het eerst (mijn ervaring althans)

Als je het vooraf zou vragen, dan heb je een punt. Achteraf vragen, en dan bij een bevestiging alsnog die bon afdrukken, dat leidt alleen maar tot langere wachttijden.

Ben het helemaal met je eens. Ik denk, dat die 5 seconden al teveel tijd kost: kennelijk liever papier- dan tijdverspilling!

Ik denk dat er teveel tijd mee heengaat. Dat betekent toch elke keer even die vraag, en dan de knop indrukken en op de bon wachten en die overhandigen. Per klant misschien weinig tijd, maar over honderden klanten loopt dat flink op.

Het is toch zeer makkelijk een bonnetje te vragen,voornamelijk om te controleren of de berekende prijzen wel corresponderen met de aangegeven prijzen op het schap.Zo heb ik 2 maanden geleden voor een tijdschrift bij AH 3 euro te veel betaald en dat geconstateerd door de bon te controleren. Ook wordt een artikel wel eens dubbel aangeslagen. Alle reden dus om wel om een bonnetje te vragen!

Hier vragen ze ook eerst of ik de bon nog mee wil hebben, en soms is dat maar goed ook. Want je kan soms ook gedachtenloos iets betalen waarvan je achteraf beseft dat het eigenlijk wel hèèl veel geld was voor zo'n klein beetje boodschappen. Wat ik dus pas had bij lidl toen ze mij een actueel-artikel van 24,95 tweemaal hadden aangeslagen. Voordat ik de winkel uit was heb ik de bon nog kunnen bekijken, en kon ik er nog mee terug gaan met mijn bewijs dat ik dat artikel ècht niet dubbel had gekocht. Als ze mij vragen of ik een bon wil, dan kijk ik altijd eerst nog even in de kar of er iets tussenzit met een risico waar ik mee terug zou moeten. Bijv. vlees, groenten en fruit (in geval van bedorven), maar dus ook bij eenmalige artikelen als hierboven genoemd, al was het voor de garantie.

In vind het normaal dat ik wel een bon krijg. En vaak als je de bon nakijkt ,dan heb je ook nog teveel betaald. Soms is iets in de aanbieding,maar hebben ze het nog niet bij de kassa verwerkt en betaal je nog de volle prijs. Ik denk dat als je het hele jaar boodschappen doet,en je zou de bonnen niet nakijken dan kom je een grote kar vol tekort.

Ach, dat kleine beetje papier......... Ik ben blij met mijn bonnetje, ik bedoel ik vindt het normaal dat ik een bonnnetje krijg, kan ik hem nog na kijken. Soms zijn er inderdaad verschillen te constateren. Maar als je geen bon wilt moet dat ook kunnen vindt ik. Vraag het eens na bij de bedrijfsleiding van de jumbo´s, ah´s en al die andere supers, succes!

Laatst bij de gamma artikelen gekocht en bij thuiskomst bleek een artikel niet te werken.Maar waar was de bon deze was me niet overhandigt.Terug naar te klanten balie waar in de computer de bon wordt getraceerd en opnieuw voor mij werd uitgeprint.Dus een bon is wel belangrijk ook voor eventuele garantie's.

Om te kijken wat je hebt gekocht en om je artikelen die je hebt gekocht te controleren.

Meestal hoort de kassabon bij de garantie of is zelfs je garantiebewijs (omdat je in de supermarkt tegenwoordig meer dan alleen etenswaar kunt kopen)

Een bon is je bewijs van aankoop. Als er iets mis is met een product of artikel, kun je ermee terug naar de winkel en het product omruilen of je geld terugvragen. Heb je geen bon, dan heb je ook geen poot om op te staan.

Vroeger was het wel zo dat als jij een product had wat niet goed was, dat je dan met de kassabon terug kon gaan en dat je een nieuw artikel kreeg, maar tegenwoordig doet men dat bijna niet meer. Ik meen me te herinneren dat ze sinds dit jaar moeten vragen of je het bonnetje wil of niet, maar dat gebeurd nog amper.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100