Waarom wordt in het weerbericht op tv het weer van de huidige dag besproken?

Het handige aan het weerbericht is dat het weer van de volgende dag voorspeld wordt.

Waarom wordt daarnaast het weer van de huidige dag besproken? Dat heb ik zelf toch kunnen ervaren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Haha... Goeie vraag :-)
Ivana
9 jaar geleden
Mijn man zegt altijd: Ja, zo kan ik het ook. Wat geweest is achteraf bespreken is altijd makkelijker dan voorspellen. Maar nou nog het juiste weer voorspellen, dat moeten ze nog leren. ;)

Antwoorden (2)

Hoewel Nederland klein is, zijn er toch veel verschillen in het weer. Mensen vinden het nu eenmaal interessant om te weten of het elders ook mooi of slecht geweest is.
9 jaar geleden
Dit heeft er mee te maken dat voor de gemiddelde persoon lastig is om uit zich zelf te kunnen 'bepalen' wat voor weer het wordt bij bijvoorbeeld 16 graden, half bewolkt en windkracht 4. Als men eerst het weer van vandaag weergeeft (bv 14 graden, half bewolkt en windkracht 3), dan kunnen mensen de voorspelling veel beter plaatsen. En daarmee heeft de voorspelling veel meer informatiewaarde.

met vriendelijke groet,

Arjan