Warmt de aarde zich echt op door koolstofdioxide?

Ik zie allerlei verschillende conclusies langskomen als ik op dit gebied zoek. De ene zegt dat koolstofdioxide schuldig is voor de opwarming van de aarde en de ander zegt dat het een natuurlijk proces is, en zo kun je best lang doorgaan met enkel welles-nietes, ik word er in ieder geval niet wijzer uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Beide partijen hebben gelijk en daarom is de combinatie van beide theorieen de enigste juiste uitleg.
Het klimaat is een wederkerende herhaling. Momenteel zitten we op het einde van een ijstijd, waardoor de temperaturen stijgen. Daarbij komen de stoffen die in onze terecht komen, zoals koolstofdioxide die er nog een schepje bovenop doen.
Komt daarbij nog dat het een ware commercie is geworden, het klimaat. zie maar eens hoeveel belastingen de regeringen heffen onder het mom van het klimaat. Zo is er een theorie dat de opwarming van de aarde te wijten is aan het verdwijnen van duizende waarnemingsposten. Hierdoor krijg je een minder nauwkeurig gemiddelde. Hierdoor zouden er grote delen van de wereld niet meeberekend worden.
Robby BB

Toegevoegd na 1 dag:
Er worden veel belastingen geheven met betrekking op de opwarming van de aarde.
Er wordt veel zand in de ogen gestrooid van de burgers om zo de bovengenoemde belastingen te blijven innen.

Bv Als ik de keuze heb tussen een kop koffie uit een stenen kop of uit een plastic bekertje, dan kies ik voor een plastic bekertje voor wat het milieu betreft. Reden, Met de energie die nodig is om een stenen kop te maken, kan men 1500 plastic bekertjes maken, daarbij zullen de plastic bekertje na een tiental jaar verdwenen zijn in de grond, terwijl een stenen kop eeuwig in de grond zal zitten.

Verse tomaten of tomaten in een brik, wanner tomaten verpakt in een brik ,kan je er meer van vervoeren met de zelfde hoeveelheid brandstof

Maar op brik en plastic bekertjes wordt wel milieutaks op betaald
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We zitten helemaal niet aan het einde van een ijstijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allee dat is dan nieuw voor mij. Waar bevinden wij ons dan.

Andere antwoorden (2)

Het broeikaseffect is je vriend. Als er geen broeikaseffect was, zou de aarde een koude steenklomp zijn die geen warmte vasthield.
Het probleem zit hem in het VERSTERKTE broeikaseffect dat veroorzaakt wordt door de mens. En daar speelt koolstofdioxide ook een flinke rol in.

Doordat mensen fossiele brandstoffen (die anders diep onder de aarde zouden blijven zitten in steenkoollagen en oliereserves) verbranden, warmt de aarde meer op dan de bedoeling is.

Doordat er door de mens EXTRA broeikasgassen in de atmosfeer worden gebracht (waaronder koolstofdioxide) warmt de aarde MEER op dan hij van nature door het natuurlijke broeikaseffect zou doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat de aarde opwarmt door koolstofdioxide is niet meer dan een hypothese.
Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor.
De opwarming kan net zo goed een natuurlijke oorzaak hebben.

Niemand die weet.
Dat is ongemakkelijk, maar voorlopig moeten we het daarmee doen.

Het is natuurlijk niet zo dat de grootste schreeuwers gelijk hebben.
Alhoewel het daar wel veel op lijkt.

Toegevoegd na 1 uur:
Regel 4 is:
Niemand die het weet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een kwats. Als de aarde niet op zou warmen door broeikasgassen in de atmosfeer, was er geen leven mogelijk op de aarde. Bovendien is er inmiddels overvloedig wetenschappelijk bewijs voor EXTRA opwarming door menselijke invloeden.
Edraket
11 jaar geleden
Wat een domme opmerking.
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs.