Zijn er kersenbomen die geschikt zijn om laag in een pot te houden?

Ik heb een lege pot in de tuin en ik houd erg van kersen, ik vroeg me dus af of er kersenbomen zijn die je in een pot kan houden. Mijn tuin is niet mega groot dus de boom moet wel rond de 1,50 blijven.

Bestaan deze bomen en zo ja, welke soort is het meest geschikt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Jazeker, er zijn tegenwoordig kersenbomen (en ander fruit) die specifieke voor balkon e.d. geschikt zijn. Dit wordt wel patiofruit genoemd. Zie als voorbeeld bijgaande kersenboom 'Regina'. Deze groeit in een pot en wordt ca. 1.50 meter hoog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze heten ook wel mini-fruitboom of minitree. Met die zoekwoorden kun je ook e.e.a. vinden op internet. Ik heb zelf een kleine kersenboom in een (wel ruime) pot staan.
Tot nu toe heb ik wel een heel bescheiden oogst van 1 hele kers gehad. ;-)
Maar wel mooie bloemetjes. Dit jaar moet hij wel gesnoeid worden; hij begint te groot te worden voor de pot (hij staat er nu 3 jaar in).