Wat is een synoniem voor 'intensieve landbouw'?

Het liefst een mindere vakterm. Iets korts, maar wel iets dat iedereen begrijpt, en dus de zelfde betekenis heeft als 'intensieve landbouw'.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Amadea
7 jaar geleden
Dat bestaat niet. En een poging om het te beschrijven wordt bestraft met negatieve duimen.
Inekez1
7 jaar geleden
"Landbouwindustrie" zou kunnen als synoniem voor intensieve landbouw. Maar dat is voor jou misschien wel meer vakterm dan 'intensieve landbouw'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Landbouwindustrie Verzamelnaam voor verschillende industrieën die sinds het midden van de 19e eeuw opkwamen en tal van grondstoffen verwerkten, afkomstig uit de land- en tuinbouw en complementair aan de primaire productie op de boerenbedrijven.
De bekendste voorbeelden, die ook voor de Drentse landbouw van belang waren, zijn de aardappelmeelindustrie, etc http://www.encyclo.nl/begrip/landbouwindustrie

Antwoorden (1)

Misschien "gemechaniseerde landbouw".