Roest ontstaat als ijzer reageert met zuurstof. Dat ijzer kan uit de grond afkomstig zijn maar het is veel waarschijnlijker dat het uit je eigen drain afkomstig is. Als daar ijzer in de buizen zit kan het water rood kleuren en breng jij ijzerroest op het land en in de bodem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is weldegelijk waarschijnlijk dat het ijzer uit de bodem komt. Indien deze roest er voor zorgt dat uw drainage snel dicht slipt zou ik adviseren de drainage in de toekomst onder water te plaatsen, dan is er immers geen zuurstof meer aanwezig en zal het ijzer niet meer gaan oxideren in de drainage.