Vaak gebeurd dit met vloerverwarming of met lucht verwarming.

Luchtverwarming:
Bij luchtverwarming worden de stallen verwarmd met heaters. Er zijn direct en indirect gestookte heaters die stallen kunnen verwarmen. Het verschil? De direct gestookte heaters worden vooral op gas gestookt. De kosten zijn lager dan indirecte heaters. Maar de directe heaters verbruiken zuurstof en zorgen voor een zuurstof arme en vochtige lucht. Dit kan nadelig zijn voor het klimaat in de stallen. Indirecte heaters zijn veiliger. Deze veroorzaken geen brandgevaar, er wordt geen zuurstof verbruikt in de warm te houden stallen en de heater geeft droge lucht af. Het voordeel van droge lucht, is dat goed is voor het klimaat in de stallen. Met indirecte heaters verbruikt u minder energie en dat is beter voor het milieu en uw portemonnee.

Vloerverwarming:
Voor sommige soorten vee is vloerverwarming in de stallen een mogelijkheid. De stallen die verwarmd worden door vloerverwarming zijn vooral voor pluimvee en varkens.

M.V.G