mijn hanen hebben ruzie wat kan ik hiertegen doen?

Wij hebben veel kippen bij elkaar in waarvan 4 hanen we hadden eerst 5hanen bij elkaar in maar we hebben al 1 weg kunnen geven. Nu hebben 2 hanen ruzie met elkaar 1is 10jaar de oudste en 1 van bijna een jaar. Het ging altijd goed en zo opeens begonnen te te vechten tot bloeden aan toe! Ik heb ze toen apart gezet, waarvan de oudste haan er slecht aan toe is. Ik heb zojuist geprobeerd ze weer bij elkaar in te doen maar toen vloog de jongste haan gelijk de oudste weer aan..
2hanen zijn nog gratis af te halen (de niet ruzieden) dan houden we nog 2 over in dezelfde ren met 5 hennen.
Wat kan ik doen zodat ze stoppen met vechten? Uit laten vechten ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Hanen zijn geen doetjes. De meeste hanen gaan een confrontatie met andere hanen niet uit de weg als ze denken dat hun bruiden in gevaar zijn. Sommige hanen gaan zelfs blind op een mannelijke soortgenoot af wanneer die alleen maar kraait.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zal ze dus moeten scheiden.