wat kan ik het beste met deze agressieve haan doen?

ik heb een haan gekregen die altijd vrij mocht rondlopen, 's nachts pas in het hok gezet voor de gewenning, het was de bedoeling dat de haan de kippen gaat dekken/treden, in plaats daarvan pikt en vecht hij alleen maar en met name naar de broedse kip als ze in de buurt van het voer komen wat hij wil gaan eten, ze hebben met z'n totaal vier kippen wel 20m2, vind hij dit te weinig of wil hij al van bil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
jc54
10 jaar geleden
Hij zal de eerste niet zijn die in de pan belandt wegens wangedrag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beste reactie tot nu toe!!!,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had ook al een reactie a la twee halve haantjes in gedachte :-)
zondag
10 jaar geleden
Toen de nieuwe haan van mijn buren te hard bleek te kraaien en ik me daarover beklaagde waren mijn buren het helemaal met mij eens en ging het beest meteen de pot in. Zo gaat dat met lastige hanen. Doe dat met deze ook maar en neem een nieuwe haan, want anders moet hij op een gehoorzaamheidscursus of je moet een hanenfluisteraar laten komen en dat is allemaal veel duurder dan gewoon een nieuwe haan. Eet smakelijk!.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
deze vraag hoort in de categorie Eten & Drinken
HeerVoldemort
10 jaar geleden
lol briljante reacties. + voor iedereen :-) Eet smakelijk.
http://www.kiprecepten.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eens met de leuke eetsuggesties. wat je kunt proberen is de kippen en de haan een paar weken aan elkaar laten wennen gescheiden door kippengaas als dat technisch uitvoerbaar ia

Het beste antwoord

Er zijn hanen met een overdreven aanleg voor territoriale gevechten. Deze hanen zijn niet geschikt om mee te fokken. Ze leveren nl. dito nakomelingen. Zelfs de kippen van deze hanenvaders zijn snel op hun teentjes getrapt en pikken hun zusters waar ze maar kunnen.
Ik denk dus dat je kipjes beter af zijn zonder deze haan. Het kan zelfs zo zijn dat hun houding t.o.v. hanen afwijzend wordt door het gedrag van deze egotripper.
Wanneer je echt met je kippen wilt fokken, probeer dan een haan te vinden die socialer is. Een sociale haan heeft vaak voorkeur voor 1 kipje en beschermt haar wat meer dan de anderen. Wanneer de groep bedreigd wordt zal hij alle kippen beschermen. Als het gevaar geweken is gaat hij samen met de kippen scharrelen en zoekt zelfs eten voor ze. Betreden komt dan vanzelf wel.
Probeer voor deze haan een ander huis te vinden.