Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nu juist wat betreft het gedrag van een ram (mannelijk schaap)? Zijn deze wel of niet te houden als hobbydier?

Ik hoor en lees tegenstrijdige verhalen, zijn altijd of meestal agressief, kun je "best houden als je hem van jongs af hebt".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wij hebben ook een ram gehad. Deze was niet bepaald vriendelijk. Hij viel je geregeld aan. Dat terwijl hij het enige mannetje in de wei was. mogelijk schilt dit ook per ras, bij ons wat het een Ouessant.

Toegevoegd na 2 minuten:
We hebben er trouwens alles aan gedaan om hem zo tam mogelijk te maken maar dit lukte helaas niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze stinken en ze willen je, bij gebrek aan ooien, bespringen als je niet oppast.

Toegevoegd na 2 minuten:
En een ram van de hoorns is ook niet prettig en ik zou er ook geen kleine kinderen bijlaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ze niet 'tam"kunnen maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Castreren?
ze zijn wel te houden als huisdier maar je moet er niet raar van opkijken dat hij je aanvalt. (je kan dus echt gestrekt gaan) ;-)

voor kleine kinderen is het wel gevaarlijk, omdat ze een aanloop nemen of vanaf hun achterpoten aanvallen met hun kop. kleine kinderen zullen ze raken in buik, rug, of op het hoofd (en die van een ram kan heel veel incasseren)


als een huisdier wil hebben wat te vertrouwen is dan is de ram zeker geen aanrader.

ik zelf moest altijd lachen als een ram voor de zoveelste keer macho wou doen en een aanval opende maar als je de humor er niet van in ziet, kleinzerig bent, niet gevloerd wil worden door een ram of kleine kinderen hebt: niet aan beginnen!

bij de link meer info over het gedrag van de ram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding