Welke bladziekte op mijn Calathea is dit?

Deze vlekken zitten op mijn Calathea. Ik dacht dat het bladvlekkenziekte was maar ik heb 2x met een interval van 10 dagen een anti-schimmelspray/roestspray gebruikt. Nu begint het alleen toch weer op een blad dat eerder nog niet aangetast was.. iemand enig idee?

Er zijn geen beestjes zichtbaar

Picture for question
7 maanden geleden
in: Flora
1.3K
Z512099
7 maanden geleden
Elke kamer- of tuinplant heeft wel ergens een vlekje, ook in de natuur is geen enkele plant puntgaaf, indien u dit stoort kan u kiezen voor kunststofplanten.
Anne1992
7 maanden geleden
Dat begrijp ik Z512099, als het bij ergens een vlekje blijft is het ook geen probleem. Als het echter om heel veel vlekjes gaat die uitbreiden en waarbij het blad langzaam afsterft dan vind ik het wel een probleem worden. Inmiddels ben ik erachter dat de plant trips heeft. Ik denk dat de vlekken hier ook door ontstaan.

Geef als eerste antwoord