Hoe oud zijn deze palmbomen (ongeveer) ?

(zie foto)
Ze staan langs het zwembad bij Drossia Palms, Malia, Kreta, Griekenland.

Picture for question
erotisi
7 maanden geleden
Een jaar of 40? Waarom wil je dat weten eigenlijk?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
Het kwam hier ter sprake. That's all. Het personeel wist het ook niet.
erotisi
7 maanden geleden
Een eenvoudige, maar niet super nauwkeurige manier van de leeftijd bepalen, is het meten van de omtrek van de boom. Je neemt de omtrek op zo'n 1.50 meter vanaf de grond en we gaan er vanuit dat een boom gemiddeld ongeveer 1,5 cm per jaar in dikte groeit, dan deel je de omtrek hierdoor en dat is de leeftijd van de boom. Echter die 1,5 is dus een schattig.

Antwoorden (1)

Palmbomen groeien ongeveer 70 centimeter per jaar. Als de boom zo'n 20 meter hoog is, zou dat neerkomen 30 jaar oud.
Als je weet wanneer het zwembad aangelegd is, weet je waarschijnlijk ook hoe oud de bomen ongeveer zijn
De eerste vermeldingen van Drossia Palms Hotel op Google stammen uit 2007. Als het hotel in 2006 gebouwd zou zijn en de palmen die toen geplant werden 10 jaar oud waren, zouden de palmen nu 27 jaar zijn.
Toegevoegd op 10 september 2023 10:59: tekst
SimonV
7 maanden geleden
erotisi
7 maanden geleden
Meestal worden bomen pas geplaatst indien zij al op sterkte zijn. Bij plaatsing kunnen ze dan al 5 of 10 jaar oud zijn.
SimonV
7 maanden geleden
Precies. Je kunt dus bij de aanlegdatum zo'n 10 jaar optellen.