Wat is dit voor boom?

Hoge boom met naalden, die soms aan elkaar zitten, maar niet als een plakkaat. Verliest geregeld hele takken. Dit jaar dus heel veel bruine takken ín de boom aanwezig. Ziek? Evt snoeien; hoe?

Picture for question
12 maanden geleden
in: Flora
1.4K
Antoni
12 maanden geleden
Er zijn drie soorten naaldbomen: Sparren die individuele naalden hebben (Solo), Dennen die naalden in Duo's hebben, en Lariksen waarvan de naalden in groepen (Legio) zitten. Let op het ezelsbruggetje met de hoofdletters: zo kan je dit onthouden. Aan de hand van de naalden kan je dus zien wat voor type boom je hebt.
jc54
12 maanden geleden
Lastig te zeggen wat voor boom het precies is, maar deze ziet er niet heel gezond uit. Vraag eens een boomkweker in de buurt wat die er van vindt.
Inekez1
12 maanden geleden
Heb je een foto waarop 1 tak duidelijker te zien is? Aan deze foto te zien lijkt het mij een flink uit de kluiten gewassen conifeer.
anneliez
12 maanden geleden
zet een app op je telefoon zoals plantnet. maak een foto en de app kan het je laten weten
Z512099
12 maanden geleden
Al die bruine, dode plekken zijn een heel slecht teken, de zwaar-zieke boom kan in de nabije toekomst een gevaar vormen voor de omgeving.
Keijlosse
12 maanden geleden
Allen bedankt, ik ben er al zelf achtergekomen; het is een Japanse ceder NL!
Bruine is dit seizoen vh 1st en w.s. door vriezen+ droogte. Water pakt deze boom voornl. vanuit de lucht goed op schijnt. Belangrijk bij droogte dus in hoogte te gaan sproeien op boomtakken.. Maar nu is ie dus slecht.We kijken komend jaar t aan wat je doet nog en dan beslissen om om te hakken anders toch.

Geef als eerste antwoord