Welke gele bloemen zijn bijentrekkers en ook een beetje hangend?

Ik wil een hoge bak van 1 x 1 m. vullen met gele bloemen om bijen te trekken en het liefst bloemen welke een beetje over de bovenrand hangen.

een jaar geleden
in: Flora
Rieneke1
een jaar geleden
De beste gele bijentrekkers zijn paardenbloemen, maar dat zal niet het antwoord zijn waar je op zit te wachten.

Antwoorden (3)

Acaena (Stekelnootje)
Ajuga (Kruipend zenegroen)
Cotoneaster (Laagblijvende Dwergmispel)
Hedera (Klimop)
Leptinella (Koperknoopje)
Pachysandra (Schaduwkruid)
Phlox (Vlambloem/Kruipvlambloem)

Zie de website met foto’s, deze gelen bloemen trekken bijen aan. Ik weet niet precies hoe erg u uw plant wilt laten hangen dus daarom zie foto’s.
een jaar geleden
Er zijn verschillende soorten gele bloemen die bijen aantrekken en ook een beetje over de rand van de bak kunnen hangen. Hier zijn een paar opties:

Goudsbloem (Calendula officinalis): Dit is een uitstekende bijentrekker die ook nog eens makkelijk te kweken is. Het heeft felgele bloemen die lang bloeien en een beetje over de rand van de bak kunnen hangen.

Afrikaantjes (Tagetes): Dit zijn kleurrijke bloemen die de hele zomer door bloeien. Ze zijn makkelijk te kweken en trekken niet alleen bijen aan, maar ook vlinders.

Gele verbena (Verbena bonariensis): Deze plant heeft mooie clusters van kleine gele bloemen die bijen aantrekken. Het heeft een lange bloeiperiode en kan tot wel 1 meter hoog groeien.

Bijen worden ook goed aangetrokken door een mix van bijentrekkende bloemen. Er zijn verschillende websites waar je zulke mengsels en informatie kunt vinden, zoals de website die ik hebt gevonden. Let er wel op dat de bloemen vaak niet alleen geel zijn.
een jaar geleden
Gele bloemen die bijentrekkers zijn en ook een beetje hangend zijn, zijn onder andere de gele korenbloem, de gele kamille, de gele duizendblad, de gele boterbloem en de gele margriet.
9 maanden geleden