Zo te zien dat het boompje op een balkon of dakterras. In een pot dus. Van nature groeit een wilg in de slootrand, waar de wortels altijd vochtige grond hebben. Ik vermoed dat de bak waarin je boompje staat uitgedroogd is (geweest), en/of te klein is voor de wortelkluit. Als er in verhouding veel wortel en weinig aarde in de pot zit, is het nog belangrijker om heel regelmatig water te geven.

Wat je nu kunt doen is de takken terugsnoeien, eventueel een deel van de takken zodat je nog iets van vorm overhoudt. Met voldoende grond en water bij de wortels zouden de takken dan weer kunnen gaan uitlopen. Er zijn nog wel een paar groene blaadjes, dus helemaal dood is het boompje (nog) niet.
een jaar geleden
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Als het een kwestie van te weinig water is, kan het helpen om hem een poosje in het water te zetten, zodat de wortels zich vol kunnen zuigen.