Kan een beukenhaag zo'n 2 weken per jaar in het water staan?

Kan de beukenhaag (fagus sylvatica) enkele weken in het water staan of is een haagbeuk (Carpinus betulus) hier beter tegen bestand?

3 jaar geleden
in: Flora
1K

Antwoorden (1)

Nee, de Fagus sylvatica kan heel slecht tegen vochtige grond, ook al is het maar een paar weken per jaar. De Carpinus betulus daarentegen kan juist wel goed tegen natte voeten. Uiterlijk zijn ze bijna hetzelfde, dus ik zou de haagbeuk kiezen als je vochtige grond hebt.