Mijn dahliabollen lopen al uit. wat moet ik doen?

Ik heb dahliabollen gekocht en ze zijn vandaag bezorgd, alleen hebben sommige bollen al aardig grote uitlopers van tussen de 10 en 15 cm. Is dit een probleem? Want ik kan ze nog lang niet poten. Ook groeien de uitlopers naar beneden (zie foto) dus hoe moet ik ze dan poten? Als ik ze met de uitlopers omhoog poot zit de bol verkeerd om.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Flora
1.3K

Antwoorden (1)

Deze knollen kun je gewoon bewaren tot het voorjaar. De uitlopers zullen tegen die tijd verdroogd zijn en dat is geen probleem. Planten op de normale manier, dus met het stukje stengel omhoog. Er zullen dan snel weer nieuwe uitlopers komen.
3 jaar geleden
Thijs0
3 jaar geleden
Ah dankjewel!