Hoe moet ik mijn citroen plantjes verzorgen?

mijn citroen plantjes doen niet zo goed, heb 5 kleine sprietjes met bladeren. Een paar hebben wat meer gele bladen en andere zijn weer heel licht bruin en schrompelen af? nu weet ik niet goed wat ik aan moet en hoeveel/ wanneer ik ze water moet geven? heeft iemand hier meer ervaring mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja ik heb er ervaring mee. Vorig jaar van citroenen uit Sicilië de pitten bewaard en daarmee zelf gaan kweken, heeft even geduurd. De plantje mogen niet te nat staan, want dan gaan de wortels rotten. Ik heb zelf geen afwateringsgat in de potten zitten, maar wel een laagje hydrokorrels onderin. Ik heb in eerste instantie potgrond voor citrusbomen gebruikt, maar nu inmiddels verpot met normale potgrond. Ze staan bij mij binnen op een warme plek en deels in de zon. Ze krijgen een paar keer per week een beetje water, zodra de grond droog is krijgen ze weer een beetje. Ook geb ik in iedere pot zo'n plantenvoeding pil gestopt en sinds dien groeien ze echt goed. Ik gad pokon vloeibare plantenvoeding gebruikt, maar deze maakte dat de aarde ging schimmelen, dus die gebruik ik niet meer. Bij jouw plantjes nu zou ik het volgende doen. Haal ze voorzichtig uit de potjes. Probeer daarbij de wortels niet te beschadigen. Doe ze met schone aarde in andere potjes en zorg voor een afwateringsgat of een laagje hydrokorrels. Geef ze zo'n voedingspil en een beetje water.

Toegevoegd op 08 april 2020 11:30: afbeelding

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100