Hoe kom ik makkelijk van een paardenbloem tussen de stoeptegels af?

Zonder de tegels te lichten en zonder chemische onkruidbestrijding.

Rieneke1
4 jaar geleden
Laat 'm eerst bloeien, de bloem is waardevol voor de bijtjes. Vervolgens voor hij zaad gaat geven blijven afknippen. Put de plant uit.

Het beste antwoord

Zout doet wonderen.
Echter is net als (natuur-)azijn en chloor verboden door de overheid. Verontreiniging van de bodem. Zie bron.
Kokend water is de meest natuurvriendelijke manier om een paardenbloem te laten verdwijnen. Meerdere keren is nodig en dan is het de vraag of je vaste planten het wel redden.
Onkruidverbrander: verbranden kan ook maar is een tijdelijke oplossing.

Voorkomen van onkruid kan je beter door te beginnen met worteldoek voordat je gaat betegelen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Het is meer beperken helemaal tegen houden doet een worteldoek niet
Rieneke1
4 jaar geleden
Worteldoek in je tuin is niet echt natuurvriendelijk.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Ik gebruik een gasbrander en dit moet je soms even volhouden maar ik vind het ideaal, hou hier het onkruid in de brandgangen mee bij en al het onkruid als ook paardebloem is zo goed als verdwenen!

Andere antwoorden (1)

ik gebruik hier altijd azijn voor,wat azijn er over en weg onkruiden.
Of anders wegbranden.
Toegevoegd op 01 april 2020 16:06: tekst