Hoe moet je een cactus snoeien?

Goedendag graag zou ik mijn cactus willen inkorten en wat smaller laten worden, want hij wordt echt veel te groot. Hoe kan ik dat het beste aanpakken, waar snijden of knippen en wat te doen tegen het b lieden. Tak voor tak of kan ik alles in 1x uitdunnen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
2.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.123planten.nl/verzorging/tips-cactus

Antwoorden (1)

Wordt je Cactus of Euphorbia te groot haal dan de vertakking eraf met een mes. Jouw Cactus of Euphorbia zal gaan bloeden. Pas op met het sap uit de wond. Het is aan te raden te snoeien met handschoenen aan. Het vocht kan giftig zijn. De wond zal uiteindelijk opdrogen en er zal een nieuwe uitloper aankomen.
Als je mooie takken hebt afgesneden laat dan de wonden drogen. Zet die darna in een pot met nieuwe grond, want dan krijg je weer een mooie plant. Al s je zo opnieuw begint kan je hem weer beter bijhouden als de kolos die je nu hebt.