Hoe veel jaar kun je een amaryllis bol in een glas maximaal laten uitkomen in huis?

Hebben bollen een levensduur of is deze gewoon oneindig wanneer ze gezond blijven?

4 jaar geleden
in: Flora
2K

Antwoorden (2)

1 jaar, en dan is het echt over. Op de een of andere manier lukt het nooit ze nog een keer in bloei te krijgen. Vergeefse moeite.Je krijgt hooguit wat blad
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Het is mij 8 jaar gelukt zonder al te veel moeite, en toen was ik ze zat, anders hadden ze het nog steeds gedaan.
Als je rekening houdt met bloeiperiode, groeiperiode, temperaturen in rust én bij groei, goede grond in een ruime pot is het mogelijk de amaryllis over te houden. Veel geduld en een beetje groene vingers. Uitgebreide beschrijving hierover vind je onder de link.
Bij mij is het drie jaar gelukt. Heel belangrijk is de periode, dat het blad groeit, omdat de bol zijn reserve krijgt aangeboden vanuit het blad.