Wat kan ik doen tegen meeldauw?

Mijn kamerplant heeft na een tijd last van meeldauw gekregen (zie foto). Ik heb het op een gegeven moment weggehaald met een nat doekje, maar na een tijd komen de verschijnselen weer terug. Wat kan ik hier tegen doen? Ik weet dat het met zwavel te bestrijden is, maar omdat de plant op de slaapkamer staat wil ik dat liever niet ivm gezondheid. Verder ontstaat er snel stof op de kamer, kan dit een bijdrage hebben geleverd?
En is het ongezond om de plant in deze staat überhaupt op mijn slaapkamer te hebben?
NB: aan de onderkant van de bladeren zijn ook een soort van bruine 'haartjes' ontstaan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.8K

Antwoorden (1)

Dit is geen meeldauw maar een pittige aantasting door wolluis.
Wat je er ook tegen wil doen: het is dweilen met de kraan open.
Een plant is alleen zo vatbaar voor plagen als hij totaal niet naar z'n zin staat.
Eerst daar dus iets aan doen: zoek op om wat voor palm het precies gaat en wat de ideale verzorging is.
Wolluis kan je aanpakken door ze weg te wrijven met een doekje met spiritus.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Volgens Eddijst is het dopluis. (Zie https://www.startpagina.nl/v/natuur/flora/vraag/662278/plantenschimmel-slecht-gezondheid/?tab=antwoord#vraag-antwoord-662278)