Wat kan ik het beste doen met geranium stekken?

Ik heb van mijn overgehouden geranium,stekken gemaakt, eerste keer.
Alle, but one, hebben het overleefd. Wat kan ik het beste doen met het stekken?
Maar laten groeien of toch terug snoeien?!?
Dan dit jaar maar geen bloemen,?
Ik geloof dat het met toevoegen van de foto met hulp van SimonV nu gelukt is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
1.6K
Rieneke1
5 jaar geleden
Ah, het is je gelukt! Daar zou ik niks meer aan doen. Gaat vanzelf breder uitgroeien.

Antwoorden (1)

Dat hangt er vanaf hoe ze eruit zien. Ik neem aan dat je de stekken van kleinere topjes hebt getrokken, dus zo uit hun krachten gegroeid zullen ze niet zijn lijkt me?
Mocht dat toch het geval zijn dan kan je ze gerust wat terugsnoeien en zullen ze heus nog wel bloemen geven.
Ik heb wel het idee dat je nogal laat bent. In het vroege voorjaar kan je binnenshuis al stekjes trekken, en die kunnen half mei opgepot en afgehard worden.
Stekjes trek je van een topje plus een stukje stengel waar je de grotere bladeren af hebt gehaald. Gestekte planten zijn dus per definitie klein en gedrongen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt Rieneke1.Ik heb ze vroeg in het voorjaar gesekt. Was voor mij de eerste keer, een probeersel. Ik had een grote overgehouden die terug gesnoeid moest worden. Ik vondt al leuk dat ze het allemaal deden, zo zonder stekpoeder. Maar ze hebben geen van alle zijtakjes. Zal ik maar gewoon de toppen eruit halen en zien wat er gebeurt?
Rieneke1
5 jaar geleden
Kan je geen foto plaatsen? Ikzelf zet meerder stekjes in een grote pot, maar je kan ze ook alleen in een kleinere pot zetten. Groeit vanzelf wel weer uit. Ik zou zeggen: bij twijfel niet inhalen en niet snoeien, als het compacte stekjes zijn. Al doende leer je.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik kan niet vinden hoe ik een foto toe moet voegen aan mijn vraag. Bedankt. Moet denk ik maar gewoon iets moet proberen met mijn stekkies. Een paar " toppen" en een paar zo laten.