Is een klimophaag vogelvriendelijk?

Onze ligusterhaag is aan vervanging toe. Om snel resultaat te hebben willen wij nu van die kant en klare klimophagen plaatsen. Wie heeft ook zo'n haag en komen daar ook vogeltjes in? Maakt het nog uit welke soort?

Toegevoegd na 2 minuten:
PS. Ik heb het internet al geraadpleegd. Graag iemand die zelf zo'n haag heeft!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
1.3K

Antwoorden (2)

Jazeker, klimop zorgt voor een veilige schuilplaats voor (kleine) vogels.
Nog veiliger zijn struiken met stekels (zoals een vuurdoorn) zodat roofdieren niet makkelijk in de buurt kan komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klimop is zeker vogelvriendelijk. In de klimop bij mij thuis broedt vrijwel elk jaar een merelpaartje. Wel is het zo dat klimop meestal tegen een muur of schutting groeit en daardoor wat minder 'diepte' heeft. Diepere, vrijstaande hagen (dus niet tegen een muur) zijn nog beter, mits je daar natuurlijk de ruimte voor hebt. In onderstaande link vind je nog meer vogelvriendelijke planten en bomen.