Ik wil morgen een roos geven die ik vandaag heb gekocht. Moet ik deze vandaag al afsnijden en in water zetten of kan ik hem zo houden tot morgen?

De roos zit in mooi inpakpapier en ik weet niet of het de bedoeling is dat ik hem nu zelf al afsnijd en in water doe of dat de persoon waar ik hem aan geef dit morgen doet. Blijft de roos goed als ik er nu nog niets mee doe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Afsnijden niet per se.
Maar in wat water zetten (hoeft geen hele vaas te zijn), zou ik wel doen.
En op een koele plek zetten; niet voor het raam, in de zon.
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je 'm niet in het water wil zetten dan moet ie in de koelkast bij een graad of 5.

Het beste antwoord

Maak de verpakking aan de onderkant open tot je de steel in het water kunt zetten, dus tot halverwege ongeveer. Doe je dit niet, houd je een roos over die zal verwelken en dat wil je niet, is niet mooi!