Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag een jurylid in het openbaar verschijnen, na zijn dagtaak als jurylid wel te verstaan onder assisen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je vraag niet... wat zijn assisen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/jurylid-openbaar-verschijnen-dagtaak-jurielid.93312#511101

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat gebeurt alleen in Belgie de jury bij een rechtbank, het jurylid word aangesteld door de overheid en mag in principe NIET weigeren. Moet altijd zwijgen over wat hij of zij als jurylid heeft meegemaakt, afhankelijk van de ernst van de overtreding kan het jurylid de gehele rechtzittingsperiode apart gehouden worden. Dus verblijf in hotel met bewaking en mag verder niemand ontmoeten. Is dus onder andere voorgekomen bij Dutroux.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vergat te melden dat ik van 1980 tot 1990 in Gent heb gewoond en mijn partner totaal drie maal jurylid is geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat mag zeker..
voor een jurylid is het ook gewoon zijn baan..
hij heeft naast zijn werk ook nog een ander leven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zolang ze gedurende de zitting zich 'onpartijdig' opstellen en de beraadslaging geheim houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding