Welke nationaliteit vermeldt iemand met een dubbele nationaliteit op een formulier?

Is het mogelijk om één van beide te kiezen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij een elctronisch formulier is vaak maar ruimte voor 1 nationaliteit.Hoe werkt het in dat geval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik vul er altijd maar een van de drie in ;-)
Er wordt gevraagd naar een nationaliteit, je vult er een in, dus dan zit je altijd goed.
Afhankelijk van de reden waarom je het formulier invult, kun je kiezen welke nationaliteit je vermeldt.

Als instanties willen weten of en zo ja welke nationaliteiten je hebt, dan moeten ze maar ruimte maken om die te vermelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De nationaliteit die op dat moment het meest relevant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Denkbeeld;

Dat zal afhangen van bij welke nationaliteit die persoon zich het meest betrokken voelt. En misschien ook afhankelijk van het soort formulier waarop dat ingevuld moet worden, vanwege eventuele consequenties.