Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een boete die ik 9 april gemaakt heb en pas in augustus binnenkrijg aanvechten/ niet betalen zonder problemen?

Ik ben 12 April geflitst voor te hard rijden.
Nu krijg ik in augustus mijn boete binnen.
Hier geldt toch de regel dat ze binnen 2 maanden je de boeten moeten opsturen?
Als ik deze niet hoef te betalen, hoe moet ik dit dan doen.
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
704

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dit is geen goede reden voor bezwaar. Officieel is er namelijk een termijn gesteld van 2 jaar, waar binnen de boete binnen moet komen bij de overtreder. In dit geval zit de boete dus nog ruim binnen die twee jaar.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
een boete kan op ieder moment door de officier verstuurd worden, zelfs na een half jaar
het belangrijkste is de dagtekening je kan binnen 6 weken altijd een bezwaarschrift indienen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Dld moet een bon binnen 3 maanden afgeleverd zijn, maar in Nederland moet je hem nog na 2 jaar (min 1 dag) betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in België moet je hem binnen de 2 weken in de bus krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zestien weken (als je bijvoorbeeld verhuisd bent wat langer; voor huurauto's geldt 32 weken).

Als het een transactie betreft, vindt de rechter 1 jaar een redelijke termijn (formeel is het 2 jaar).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding