Doet de politie en huishoeking bevel om een gestolen smartphone op te zoeken?

Stel diegene die zijn telefoon kwijt is en hij vindt de locatie het gebouw waar het toestelft zich moet bevinden zou de politie daar een huis zoekens bevel doen om alle kamers in dat gebouw overhoop te halen??

10 maanden geleden
in: Wetgeving
1.5K
jc54
10 maanden geleden
Nee, niet voor één telefoon.
Ritsuka
10 maanden geleden
Is het nu kwijt of gestolen?
hoi23
10 maanden geleden
Eigenlijk gestolen Hij is wel gelocaliseerd maar niemand zegt dat hij hem heeft of weet waar hij is
LeonardN
10 maanden geleden
"Stel"
"Hij is wel gelocaliseerd maar niemand zegt dat hij hem heeft of weet waar hij is"
Je doet alsof de vraag een algemene vraag is, maar uit je reactie blijkt het meer een specifieke vraag. "een gestolen smartphone"
"diegene die zijn telefoon kwijt"
Je bent onduidelijk hoe de situatie nu exact is. Waarom ben je niet gewoon open over wat je nu wil weten en wat er nu aan de hand is? Zoiets:
Hallo!
Mijn telefoon is niet meer in mijn bezit...
Het volgende gebeurde...
Ik heb al.... gedaan
Nu wil ik weten of... "huis zoekens bevel doen om alle kamers in dat gebouw overhoop te halen?"
Ik gok van niet.
Politie zal niet voor een enkele zwakke claim de moeite nemen van een huiszoeking, met het risico dat het niet zo blijkt te zijn. (lokalisatiefout bijvoorbeeld). Zeker niet als de telefoon enkel kwijt geraakt is en door een ander is meegenomen. Politie zal iets afwegen als:
-Hoe zwaar is het vergrijp
-Hoe groot is de kans dat de info correct is
-Wat als we ernaast zitten
tinus1969
10 maanden geleden
Concreet probleem; je hebt blijkbaar al in dat gebouw rondgevraagd. Dus die telefoon is nu snel weg.
hoi23
10 maanden geleden
Ja dat is all gedaan het is niet mijn telefoon gelukkig. Maar het 't lijkt mij alles de politie alles overhoop komt halen. Met een huiszoeking bevel. Dat wij, Een heele slechte naam in de buurt krijgen
TurfGraver
10 maanden geleden
Geef die telefoon nou maar gewoon terug. ;)
hoi23
10 maanden geleden
Ik ben niet degene die hem heeft gejat Ik heb wel het vermoeden wie het Waal zou kunnen zijn Maar ik heb geen bewijs
TurfGraver
10 maanden geleden
Hij kan dus ook gewoon "kwijt" zijn?
Nummer wellicht een keer bellen en luisteof die over gaat?
hoi23
10 maanden geleden
Ja is ook all, lang naar gekeken maar dat lukte okk niet hij is natuurlijk snel uitgezet
LeonardN
10 maanden geleden
Met andere woorden. Als degene van die de telefoon gestolen is NU naar de politie gaat heeft deze enkel een argument als:
"Gisteren (of weet ik hoe lang geleden) heb ik mijn gestolen telefoon gelokaliseerd op dit en dit adres."
Dat is veel te mager voor de politie om alle moeite te gaan doen om een huiszoekingsbevel te regelen. De kans is immer tegen de 100% dat de bewuste telefoon al lang niet meer op die locatie aanwezig is. En zelfs als de telefoon aanwezig is, is het opsporen ervan als deze uitstaat veel te lastig.

Geef als eerste antwoord