Mag je met een masker wat lichtgeeft over straat?

Picture for question
5 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
5 jaar geleden
Denk het niet, want het bedekt je gezicht.
LeonardN
5 jaar geleden
@Ritsuka Je mag je gezicht bedekken, dus ik snap je reactie niet.

Antwoorden (1)

Ja, behalve als de APV het expliciet verbiedt. Dat het masker licht geeft staat buiten het verhaal.

Let op; Er zullen mensen zijn die wellicht denken dat er een verbod is op gezichtsbedekkende kleding.

1. Die wet is nog niet in werking
2. Die wet geldt alleen op bepaalde plekken.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2018/06/26/gedeeltelijk-verbod-gezichtsbedekkende-kleding
---

Enkel als je gaat demonstreren mag je geen gezichtsbedekkende kleding op/aan.
Toegevoegd op 23 augustus 2018 05:08: tekst
LeonardN