Hoe kan ik mijn vriendin uit het buitenland hierheen krijgen ?

Waar moeten we beginnen en wat gaat het kosten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit welk buitenland? En heb jij de Nederlandse nationaliteit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben NL en zij Indonesisch

Het beste antwoord

Wat je nodig hebt , is het vermogen de persoon in kwestie duurzaam te onderhouden.(vaste inkomsten)
Verder een persoonlijke situatie die "past"bij het hebben van EEN vriendin.
Tevens mag je geen betalingsproblemen hebben.
Ook wordt naar je gedrag gekeken. (VOG)
Voor de rest hangt het sterk af waar je vriendin vandaan komt.
Reserveer voor de procedure zelf zeker 5000 Euro.
Dit excl. reis en verblijfskosten ter plekke van je vriendin.

Het staat allemaal misschien wel heel anders op sites daarvoor, maar het boven beschrevene is als eerste
checklist bruikbaar gebleken.
Voldoe je niet aan deze eisen, dan kun je daar beter eerst aan gaan werken.

Je mag er zeker niet van uitgaan dat je vriendin hier mag komen werken om haar eigen broek op te houden.
Deze stringente eisen komen voort uit problemen met importbruiden en (erger) vrouwenhandel.
Dat wil men beslist afdekken, logisch lijkt me.

Het elders trouwen schept wel verplichtingen naar jou toe maar bied geen enkel recht op acceptatie van je vrouw als inwoner van Nederland.

Als je het dus dom aanpakt, ben je vrijwel alles kwijt.
Je kunt nu niet meer zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.
Ik wil je met mijn antwoord geen pijn doen maar juist besparen.
Dit omdat ik veel pogingen verkeerd af heb zien lopen.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

eerste stap, na de gemeente gaan waar je woont en alle informatie ligt daar klaar
zonder gekheid het scheelt je uren emails lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemeente, en www.ind.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Naast de bovenstaande reacties)
forum buitenlandse partner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt genoeg inkomst te hebben. en een vaste baan. Hangt natuurlijk van af waar jou vriendin vandaan komt. Er zijn landen waar je inburgerings toets af te leggen. Kijk voor meer informatie.
http://www.ind.nl/nl/index.asp