Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen ze in bijv. Frankrijk aan de grens zien of je een geldboete heb in Nederland?

Hoi
Ik ga over 3 weken op vakantie naar Spanje, gewoon lekker met de auto. Maar ik heb een paar boetes in NL open staan, is allemaal geregeld met aflossen, maar ik wilde graag weten of ze dat allemaal gaan natrekken bij de grens, of is het gewoon id kaart laten zien, en doorrijden? Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
960
ronron1212
6 jaar geleden
De grenzen in de eu zijn al heel lang open dus daar zijn grenscontroles meer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja dat snap ik :) maar ze controleren toch weer vanwege de aanslagen enzo. Maar ik denk dat het mij wel duidelijk is. Bedankt :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij de grens wordt niets meer nagetrokken. EU-burgers kunnen binnen de EU vrij reizen, zonder grenscontroles. Dit is destijds vastgelegd in het zgn. Schengen-akkoord.
(Lees meer...)
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is top, maar ik vroeg mij dat af, omdat ze nu meer controleren door de aanslagen die er zijn geweest. We gaan rond 6uur weg, dus verwachten we rond 9uur aan de Franse grens te zijn. Maar dat zou super zijn, heb weinig zin om daar lang te gaan staan

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding