Krijg ik een VOG voor vrachtwagenchauffeur als ik met justitie in aanraking ben geweest?

1,5 jaar terug ben ik door de politie aangehouden voor verstoring van de openbare orde. Ook heb ik een half jaar geleden mijn rijbewijs voor 2 maanden in moeten leveren omdat ik te hard reed. Ik heb ook al meerdere snelheidsbekeuringen gehad. De laatste was van een jaar terug.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan voorkomen dat de politie je rijbewijs invordert als je een overtreding onder het verkeersstrafrecht zoals een snelheidsovertreding van 50 km/u. Een snelheidsoverschrijding van meer dan 30 km/u wordt altijd geregistreerd in de justitiële documentatie voor maximaal vijf jaar. Het feit dat u in aanraking geweest bent met justitie is voor het wel of niet verkrijgen van een VOG niet altijd doorslaggevend Een Verklaring Omtrent het Gedrag, als uit de gegevens in de Justitiële documentatie blijkt dat uw gedrag in het verleden een risico is voor het uitvoeren van een bepaalde taak of functie, zoals rijden als vrachtwagenchauffeur, zal niet snel worden verleend. Er wordt altijd gekeken naar de relatie tussen het verleden, de eventuele strafmaat en de baan of functie waarvoor de VOG wordt aangevraagd.

Bronnen:
https://www.vraaghetdepolitie.nl/boetes-en...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100