Ik heb lingerie foto's van een 17 jarige op twitter geplaatst, is dat kinderporno en ben ik strafbaar?

Ik had een vriendin uit Canada. Om het kort te houden:

We wisselden sexueel getinte plaatjes uit, wel op haar initiatief ik heb hier nooit om gevraagd.

Er is ruzie gekomen, zei is vreemdgegaan en heeft dit twee maanden verzwegen voor me terwijl ik het stiekem wel wist natuurlijk. Met alle ruzies en frustraties ben ik hier heel boos om geworden en ik had gedreigd om foto's van haar te verspreiden opdat ze me de waarheid zou vertellen want dat was alles wat ik wilde.

Na twee maanden ben ik er zelf achter gekomen dat ze echt vreemdging. Ik heb toen diverse sexueel getinte foto's van haar op twitter geplaatst puur omdat ze mijn vertrouwen ook zo keihard beschadigde.

Geen van de foto's waren echt naakt. Alleen in lingerie daar ik wel wist dat ze minderjarig was (17 jaar oud ten tijde van het nemen van de foto ) ik was toen 22, nu 23. Wel hadden sommige de text erbij als your head here ( denk aan een foto waar je haar kruis met een onderbroekje en haar hand ziet ). Ik heb expres geen video's of haar borsten erop gezet. En tevens zodra ze deze zag en er mij op aansprak heb ik ze ook direct verwijderd. Verder moet ik wel erbij zeggen dat haar twitter en instagram volstaan met gelijkaardige sexueel getinte foto's die ze zelf maar al te graag op internet zet, minder jarig of niet, zoals anoniem een foto van haar borsten ofzo. Ze heeft de canadese politie ingelicht, kunnen deze mij vervolgen? Wat ze op haar initiatief nu misschien gaan doen?

Met vriendelijke groetjes,

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (1)

hoi,
ik hoop dat je dit niet gedaan hebt, want daar kan echt wel gedonder van komen. De Canadese wetgeving is namelijk heel streng op dit vlak en heeft in het verleden al aangetoond dat ze klachten over buitenlandse inbreuken serieus neemt.

Je argument dat de tegenpartij in kwestie zelf gelijkaardige foto's plaatst op Twitter, heeft geen enkele waarde, aangezien zij de eigenaar is van haar Twitteraccount, en daarop zelf mag beslissen wat zij plaatst (binnen het wettelijke kader).

Wat ik voorstel (als je het nog niet gedaan hebt) is zo snel mogelijk deze foto's te verwijderen van je account, en hopen dat het niet escaleert.
Heb je een idee hoeveel mensen je tweet al hebben geretweet?