wie heeft er voorrang? (Zie afbeelding)

Wie heeft er in deze situatie voorrang? Is dat het verkeer dat van links en/of rechts komt en die dus de drempel op gaan, of is dat het verkeer dat uit het straatje komt en die geen drempel heeft.

En hoe zit het met voetgangers in deze situatie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

gewoon verkeer dat van rechts komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
... en rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer op dezelfde weg. Veel ingewikkelder is het niet! + 1 voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een woonerf moet je in het verkeer gelijk stellen aan een uitrit.
tinus1969
8 jaar geleden
@monaliza; maar er staat geen woonerfbord
Bestuurders die het woonerf vanaf de weg binnenkomen of die het woonerf verlaten en de weg op rijden, moeten het overige verkeer (dus ook voetgangers) voor laten gaan. Uit de verkeerssituatie moet dan wel blijken dan er sprake is van een in- of uitrit. Er staat dan tevens een speciaal woonerf-verkeersbord. "
Citaten uit http://www.lansingerland.nl/internet/verkeer-vervoer_3311/item/verkeersregels-woonerf-op-een-rijtje_4944.html

Het antwoord is alleen geldig als er sprake is van een woonerf. De straat die je inkijkt, lijkt op een woonerf. En dan is het kruispunt ook onderdeel van het woonerf. Dan moet je als bestuurder alle verkeer voorrang verlenen die het woonerf wilt betreden/oprijden.

Dit is geciteerd uit een oude GV.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Er staat geen woonerfbord op de foto. Dus dit is of allemaal een woonerf (bestuurders van rechts voorrang); of het is een gelijkwaardig kruispunt (bestuurders van rechts voorrang).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969, deze foto is genomen vanaf de stoep. Waarschijnlijk een uitgang van een flat. Gezien de ondergrondse containers.
Het is een onoverzichtelijke kruising, vandaar ook deze GV.
Als er borden zouden staan, staan die geplaatst zichtbaar komende van links of rechts. (Buiten beeld)
Het is een doodlopende straat, die even hoog ligt als de verkeersdrempel. Bovendien is er ook geen aparte stoep voor
voetgangers.
Mijn antwoord is dan ook algemeen.
Fijn dat je reageert.
Mijn reactie is voor de anonieme minners.