als je minderjarig vader word en jij en je vriendin gaan uit elkaar moet je dan later kinderalimentatie betalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja. De moeder van jullie kind kan jou verplichten tot financiële ondersteuning. Ook als jij niets met het kind te maken wilt hebben. Als zij wil dat jij je plichten als vader nakomt, kan zij het vaderschap gerechtelijk vast laten stellen. Jij hebt dan onderhoudsplicht en moet alimentatie betalen.
Amadea
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Vroeger kon je alles gewoon ontkennen, maar DNA levert tegenwoordig het bewijs. Het idee alleen al dat je er onderuit wil.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ivana Als een meisje bij hoog en laag beweert de pil te slikken en dat niet zo was... Als daarna de moeder daarna elk contact onmogelijk maakt, dan betaal je dus voor aan een kind wat je niet wilde, niet kent en welke via een leugen is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mr Tomaat,
eens, maar neem als jongen je eigen verantwoordelijkheid, en gebruik een condoom. beter tegen SOA's en bijkomend voordeel, ze helpen ook nog tegen de voortplanting
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En Mr. Tomaat, is waar. Maar je hebt ook dat een jongen bij hoog en bij laag beweert dat hij er niet op uit is om all the way te gaan/niet in haar klaar te komen, en hij dat toch doet.
tinus1969
8 jaar geleden
@MrTomaat, gelukkig gebeurt dit maar zelden.
Ivana
8 jaar geleden
Mr Tomaat, ook dat kan. Maar de + gaat voor mij dan toch naar Theo15.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Altijd een condoom gebruiken, altijd! Mits je natuurlijk bijvoorbeeld al jaaaaren bij elkaar bent en beide een SOA test hebt gedaan en de relatie zo goed is dat je elkaar echt kunt vertrouwen. Ik ben t met Theo eens. Als je als man niet klaar bent om papa te worden, rubber der om en opgelost. Natuurlijk als het meisje je bedonderd is heel vervelend. Maar iedereen weet dat je van vrijen zwanger kan worden dus als je dat echt niet wil is een condoom de enige oplossing.