Heeft men een vergunning nodig om in Amersfoort en Utrecht als straatmuzikant op te treden op straat?

Ik wil graag als straatmuzikant (viool) optreden op straat in Amersfoort of Utrecht en vraag me af hoe het zit met de wetgeving daaromtrent.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Utrecht:U hebt een ontheffing nodig om te mogen optreden als straatartiest op de openbare weg. Bijvoorbeeld voor een optreden als muzikant, mimespeler of goochelaar.U neemt een geldig legitimatiebewijs mee naar het Stadskantoor. Uw aanvraag wordt daar direct behandeld en u krijgt de ontheffing direct mee als u aan alle voorwaarden voldoet.
Amersfoort:Wanneer u als straatartiest wilt optreden in Amersfoort, dan mag dat zonder vergunning. Uitzondering hierop is het stadshart van Amersfoort: de binnenstad, het Eemplein en het stationsgebied. Voor een straatoptreden in het stadshart is toestemming nodig. Dat noemen we een 'ontheffing'
fremar