kan ik een oogschadpalette aangekocht via internet ruilen/retourneren?

Ik heb een aantal dagen geleden een ooschaduwpalette besteld via beauty88 en nu js de kwaliteit zo belachelijk slecht (heb geswatched) dat ik er totaal niks mee kan en wil dus het liefst mijn geld terug of het palette omruilen voor een ander product.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Bij een koop of afstand is de bedenktijd veertien dagen.

Dus m.a.w. je kunt het product terug sturen en je geld terug krijgen behalve de verzendkosten,die zijn voor je eigen rekening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal kan je het terugsturen en heb je garantie.
Anders even een mailtje sturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, helaas dit kan niet terug, voordat je besteld had, had je de algemene voorwaarden moeten lezen, alleen ongebruikte producten kunnen terug gestuurd worden binnen 14 dagen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik zou het trouwens gewoon proberen te retourneren, hiervoor moet je dit formulier invullen, zet erbij dat je de kwaliteit tegen vind vallen en het daarom wil ruilen voor een ander product. Grote kans dat het bedrijf hier wel mee akkoord gaat, omdat als ze dat weigeren, de kans groot is jou als klant kwijt te zijn. Veel bedrijven doen wel moeite om een klant tevreden te houden. Lukt dit niet, pech, je had hier toch niets aan.
http://www.beauty88.nl/account/return/insert.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel toegestaan, het product alleen onbeschadigd terug te laten sturen, dat is hier niet het geval, dus een punt maken kunnen ze sowieso.
Het product voldoet niet aan jouw eisen, maar misschien wel aan die van een ander. Hier kun je er alles over lezen:
https://ictrecht.nl/webwinkels/veelgemaakte-fouten-webwinkeliers-deel-4-het-herroepingsrecht/
Bedankt voor je reactie, goed punt.